tisdag 15 mars 2011

Vi drar till fjällen

Eftersom min skola så generöst givit oss två studiedagar i rad, tors-fre, tänkte jag och min lilla falamilj åka till Hafjell i Norge för att åka lite skidor och bräda :) Vi får se om jag har kvar mina skills. Härligt ska det i alla fall bli.

I övrigt känns det nödvändigt att kommentera händelserna i Japan. Det är väl bara att konstatera: Nu säger naturen ifrån. Det är en jättesor jordbävning och det som är farligast är - kärnkraftverken. Det är dags att inse att människorna håller på att utplåna sig själva. Imorgon beslutas desstuom om slutförvaring av kärnbränsle här i Sverige. De som bor i närheten tycker tydligen att det är bra. Bra?! Om 50 000 år, när de "toppsäkra" kopparkapslarna har rostat sönder och grundvattnet blir radioaktivt, kommer det att vara bra? Bra jobbat världen.

Nej, ibland önskar man bara att man kunde fly in i nån annan värld. Så det var precis vad jag gjorde i lördags. Cissi, Manne, Anton, Alex, Simon och jag gav oss återigen in i Västmark, den här gången för att befria en bortrövad lite adelsdams-fjortis. Min rollfigur Hilda lyckades ha ihjäl storskurken ulf gråben, nån sorts varulv. Lite stolt var jag allt. Ett riktigt äventyr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar